3M ja verenluovuttajat

3M ja Nexcare™ itsehoitotuotteet tekevät tänä kesänä ensimmäistä kertaa yhteistyötä Suomen Punaisen Ristin Veripalvelun kanssa.

3M lahjoittaa kampanjan ajan 9.-19.6.2014 kaikille verenluovuttajille Nexcare™ Blood-Stop –laastaripakkauksen kiitoksena verenluovutuksesta. Nexcare Blood-Stop laastarin kuitukankaisessa haavatyynyssä oleva mikro-dispergoitu hapetettu selluloosa nopeuttaa veren hyytymisreaktiota. Laastarin selkäaine on muotoutuva ja samettisen pehmeä, ja se suojaa haavaa bakteereilta ja lialta. Tämän lisäksi laastari on hengittävä luoden haavalle ihanteelliset olosuhteet parantumiseen. Laastarit kannattaa lisätä kodin tai mökin ensiapukaappiin, jotta ei-toivotut verenvuodot on helppo tyrehdyttää.

Nexcare-tuoteperheeseen kuuluu laastareiden lisäksi Nexcare™ ColdHot™- ja äitiystuotteet. Nämä tuotteet soveltuvat erinomaisesti niille, jotka suosivat luonnonmukaista ja lääkkeetöntä kivunlievitystä. Nexcare ColdHot -sarjan geelityynyt ja muut tuotteet on suunniteltu paikalliseen kylmä- ja kuumaterapiaan. Useissa tapauksissa voidaan kylmän tai lämmön avulla luonnollisesti lievittää kipua, laskea turvotusta tai tukea pienten vammojen paranemista. Nexcare-raskaustuet puolestaan helpottavat selän kipuoireita sekä raskauden aikana että raskauden jälkeen.

Kansainvälinen ja paikallinen

3M:n toimintaperiaatteena on tukea sosiaalista hyvinvointia paikallisesti kaikilla yrityksen markkina-alueilla. Tämä tuki voidaan lahjoittaa rahana, tuotteina tai vapaaehtoistyönä. SPR–yhteistyö on yksi toiminnan muodoista Suomessa.

Kansainvälisesti 3M osallistuu vuosittain merkittävillä summilla erilaisiin hyväntekeväisyyshankkeisiin, jotka liittyvät esimerkiksi terveyteen ja hyvinvointiin, koulutukseen, ympäristönsuojeluun, tieteisiin tai kulttuuriin. Lisätietoja hyväntekeväisyysohjelmastamme nettisivuilla: www.3Mgives.com.

3M on tunnustettu edelläkävijä tutkimuksessa ja tuotekehityksessä. Yhtiö valmistaa tuhansia innovatiivisia tuotteita useille eri markkina-alueille. Maailmanlaajuisesti 3M:n liikevaihto on 30 miljardia dollaria, työntekijöitä on yli 88.000 ja toimintaa yli 70 maassa. Tunnettuja brändejä ovat mm. Post-it®, Scotch®, Command™ ja Nexcare™. Suomessa 3M:llä on ollut oma tytäryhtiö jo 45 vuoden ajan. Suomen 3M Oy työllistää yli 100 henkeä ja yrityksen liikevaihto on noin 54 miljoonaa euroa.
Lisätietoja osoitteesta: www.3M.fi.

--------------------------------------------------

Soile Ylimannila
Product Marketer
Apteekkituotteet
Suomen 3M Oy
Sähköposti: soile.ylimannila@3M.com

--------------------------------------------------

3M on kansainvälinen monialayritys, jonka korkealaatuiset tuotteet ovat käytössä useilla eri toimialoilla. Olemme tunnustettu edelläkävijä tutkimuksessa ja tuotekehityksessä. Innovatiivisen yhteistyön kulttuurimme inspiroimana kehitämme jatkuvasti elämää helpottavia ratkaisuja. Monipuolisuutemme yrityksenä antaa useita uran kehittämismahdollisuuksia. Maailmanlaajuisesti 3M:n liikevaihto on 30 miljardia dollaria, työntekijöitä on 88.000 ja toimintaa yli 70 maassa. Tuotemerkkejämme ovat mm. 3M™, Scotch®, Post-it®, Command™, Scotch-Brite™, Futuro®, Nexcare™, Tegaderm™ ja Peltor™. Lisätietoja osoitteesta: www.3M.fi.