Uusi liiketoimintamalli lisää asiakaslähtöisyyttä

Toukokuusta 2013 alkaen kansainvälinen monialayritys 3M siirtää painettujen Post-it -tuotteiden Euroopan liiketoiminnat Michael Schiffer -konsernille. Painotuotannon lisäksi tämä 3M:n pitkäaikainen kumppani tulee vastaamaan painettujen Post-it -tuotteiden koko tuotevalikoiman markkinoinnista ja myynnistä Euroopassa.

Uusi liiketoiminnan malli perustuu molempien yhtiöiden vahvuusalueisiin. Sekä Michael Schiffer että 3M hyötyvät painettujen Post-it -tuotteiden liiketoiminnan ulkoistamisesta.
3M on mukana korkealaatuisten Post-it -tuotteiden valmistajana, kun taas Michael Schiffer painatuksen ja jalostuksen asiantuntijana.

Enemmän asiakaslähtöisyyttä

”Tällä toimintamallilla tuemme painettujen tuotteiden yhteistyökumppaneitamme reagoimalla nopeammin, tarjoamalla laajemman materiaalivalikoiman ja vielä parempia asiakaskohtaisia ratkaisuja; kaikki tämä vahvistaa samalla
Post-it-tuotemerkkiä”, kertoi 3M Saksan kuluttajatuoteosaston päällikkönä toimiva Johannes Schüth. Ennen kaikkea asiakkaamme tulevat hyötymään kattavammasta palvelu- ja tuotevalikoimasta.

Monen vuoden kokemus painoalalla

Michael Schiffer -konserni, joka koostuu yhtiöistä ”Michael Schiffer”, ”Schagen & Eschen” ja ”PreMedia”, on koko Euroopan kattava innovatiivisia painatusratkaisuja järjestö- ja viestintäsektoreille tarjoava toimittaja. Vuonna 1925 toimintansa kirjapainona aloittanut perheyritys työllistää nykyään kaksisataa henkeä ja lukeutuu Saksan johtaviin palveluntarjoajiin tuottaen kumppaneilleen teknisesti monipuolisia ja ainutlaatuisia painatusratkaisuja. Michael Schiffer on työskennellyt vuodesta 2009 lähtien 3M Saksan kanssa ja vastannut Post-it -tuotteiden painatuksesta.

Älykkäitä mainostuotteita - painetut Post-it -viestilaput

3M on jo noin 30 vuoden ajan tarjonnut Post-it -tuotemerkkinsä alla laajan valikoiman korkealaatuisia mainostuotteita Post-it
-viestilapuista Post-it -Indexmerkkeihin ja aina Post-it
-annostelijoihin asti. Kaikki tuotteet voidaan räätälöidä asiakkaiden toiveiden mukaisesti. Laaja tuotevalikoima ja monipuoliset painatusmahdollisuudet tekevät Post-it
-viestilapuista todella mielenkiintoisen tuotteen mainos- ja painoalalle. Post-it -tuotteet ovat korkean laatunsa ja tunnettuutensa ansiosta erittäin suosittuja kaikissa kohderyhmissä. Tulevaisuudessa Michael Schiffer tulee työskentelemään yhteistyössä mainos- ja painoalan kumppaneidensa kanssa kehittääkseen tätä tuotevalikoimaa vielä pidemmälle.

Neuss huhtikuussa 2013

----------------------------------------------

3M on kansainvälinen monialayritys, jonka korkealaatuiset tuotteet ovat käytössä useilla eri toimialoilla. Olemme tunnustettu edelläkävijä tutkimuksessa ja tuotekehityksessä. Innovatiivisen yhteistyön kulttuurimme inspiroimana kehitämme jatkuvasti elämää helpottavia ratkaisuja. Monipuolisuutemme yrityksenä antaa useita uran kehittämismahdollisuuksia. Maailmanlaajuisesti 3M:n liikevaihto on 30 miljardia dollaria, työntekijöitä on 87.000 ja toimintaa yli 70 maassa. Tuotemerkkejämme ovat mm. 3M™, Scotch®, Post-it®, Command™, Scotch-Brite™, Futuro®, Nexcare™, Tegaderm™ ja Peltor™. Lisätietoja osoitteesta: www.3M.fi  tai Twitterissä @3MNews.

----------------------------------------------

Post-it on 3M Companyn omistama tuotemerkki.

Tämä lehdistötiedote kuvineen ja muita ajankohtaisia tietoja voidaan ladata osoitteesta http://solutions.3msuomi.fi/wps/portal/3M/fi_FI/about-3M/information/more-info/press-room/

3M lehdistövastaava: Christiane Bauch, puhelin: +49 (0) 2131/14-2457
   Faksi: +49 (0)2131/14-3470