3M on julkistanut syyskuussa 2010 ostaneensa johtavan, yhdysvaltalaisen potilaiden lämmitysjärjestelmiä valmistavan yrityksen, Arizant Inc.:n. Arizant:n tuotteet ovat tarkoitettu estämään potilaan hypotermiaa kirurgisten toimenpiteiden yhteydessä.

Arizant toi markkinoille ensimmäisenä lämminilmapuhaltimet ja näihin yhdistettävät lämpöpeitteet lanseeraamalla Bair Hugger® -tuoteryhmän 1987. Nykyään Arizant:n tuotteet ovat käytössä maailmanlaajuisesti yli 20 milj. kirurgisen potilaan hoidossa vuosittain. Bair Hugger-tuoteryhmän menestyksen myötä on Arizant tuonut markkinoille muitakin innovatiivisia tuoteryhmiä mm.:

• Bair Paws®: maailman ensimmäinen, peri-operatiivisesti käytettävä potilaan lämmityspuku
  • Ranger®: markkinoiden johtavat veren-ja nesteenlämmitinjärjestelmät

Tämä yritysosto laajentaa entisestään infektioiden ehkäisemiseen tarkoitettujen laadukkaiden 3M tuotteiden valikoimaa.

Arizant:n tuotteiden jälleenmyyjänä Suomessa toimii Sa-Va Sairaalavaruste Oy 31.3.2011 asti. 1.4.2011 alkaen tuotteiden maahantuonnista, markkinoinnista ja myynnistä tulee vastaamaan Suomen 3M Oy. Tuotteiden varastoinnin, tilausten käsittelyt sekä toimitukset tulee hoitamaan 1.4.2011 alkaen Mediq Oy.

3M yrityksenä - 3M on tunnustettu edelläkävijä tutkimuksessa ja tuotekehityksessä. Yhtiö valmistaa tuhansia innovatiivisia tuotteita useille eri markkina-alueille. 3M:n ydinosaaminen liittyy 40 eri teknologia-alustaan, joita yhdistämällä yhtiö voi vastata laajaan asiakastarpeiden kirjoon. Maailmanlaajuisesti 3M:n liikevaihto on 23 miljardia dollaria, työntekijöitä on 75.000 ja toimintaa yli 65 maassa. Tunnettuja brändejä ovat mm. Post-it®, Scotch®, Command™ ja Nexcare™. Suomessa 3M:llä on ollut oma tytäryhtiö jo 40 vuoden ajan. Suomen 3M Oy työllistää noin 100 henkeä ja liikevaihto on noin 47 miljoonaa euroa.
Inka Ylipieti, myynti- ja markkinointipäällikkö, Suomen 3M Oy, puh. (09) 525 21

Arizant tuotteet