3M esittelee uuden kypärän, joka on suunniteltu erityisesti naishitsaajille

3M on iloinen voidessaan esitellä ensimmäisen kuvioidun hitsauskypäräsarjan, joka suunniteltu erityisesti naispuolisille hitsaajille. Nämä kypärät antavat naishitsaajille mahdollisuuden ilmaista persoonallisuuttaan tinkimättä laadusta tai turvallisuudesta
hitsaustyön aikana.

3M:n hitsaustuotteiden päällikkö Alejandra Lang: ”Olemassa olevien Speedglas 100 kuvioitujen kypärämallien menestyksen perusteella voimme nyt tarjota ainutlaatuisen tuotteen nimenomaan naishitsaajille. Monissa tapauksissa hitsaajat käyttävät kypäriä persoonallisuutensa ilmaisuun – he haluavat kypärän, josta voi olla ylpeä. Jokainen malli ilmaisee tiettyä ”hitsaajapersoonallisuutta”, mutta yhdistettynä hieman naisellisempaan ilmiasuun, Lang kertoo.

Uudessa mallistossa on neljä erilaista mallia:

1. Steel Rose – herkkiä ruusukuvioita yhdistettynä teräksen
    estetiikkaan. Muotoilija: ERGONOMIDESIGNIFP.
  2. Wild Pink – kukkaköynnöksiä vaaleanpunaisella ja valkoisella
    taustalla, piikkilankaa ja veitsenterävää veistoksellisuutta
  3. Steel Eyes - tummansiniset silmät, jotka pilkottavat valkoisten ja
    lilojen liekkien keskeltä. Muotoilija: ERGONOMIDESIGNIFP.
  4. Jewels – taidokas kukkaristikkomotiivi muuttuu koristeelliseksi
    pääkallo- ja kukkamalliksi. Muotoilija: ERGONOMIDESIGNIFP.

Mallisto on saanut inspiraationsa suoraan naishitsaajilta, jotka ovat usein erittäin tarkkojen hitsaustöiden erikoisosaajia. Tämä rohkaisi suunnittelutiimiä kehittämään monimuotoisia malleja ja kuvioita.

Ulkoasun lisäksi kypärien ominaisuuksiin kuuluu ergonominen pääpanta, joka mukautuu pienempiin pään kokoihin, sekä lisävarusteet kuten niskan ja pään suojaus, suurentavat linssit ja monet muut varusteet. Kaikki mallit on varustettu automaattisesti tummuvalla hitsauslasilla (ADF) ja kaikkien mallien suojauskyky, käyttömukavuus ja suorituskyky ovat samat kuin muissa Speedglas-suojaimissa. Kypäriä voidaan käyttää useimmissa kaarihitsausprosesseissa, kuten puikko (MMA), MIG/MAG ja TIG, joissa hitsausvirta on suurempi kuin 10 A.

Lisätietoja 3M:n uusista naishitsaajille suunnitelluista hitsauskypäristä löydät osoitteesta www.3M.com/SpeedglasWomen

Kaisa Jutila, markkinointisuunnittelija, Suomen 3M Oy, puh. (09) 525 21

3M™ Speedglas™ 100-sarjan naisten mallisto – maailman ensimmäiset naisille suunnitellut mallit