3M on voittanut patenttikiistan HTC:ta vastaan

Euroopan patenttiviraston (EPO) valitustuomioistuin on tehnyt lopullisen päätöksen HTC Sweden AB:n kanteen hylkäämisestä. Valitus koski EPO:n aikaisempaa päätöstä HTC Sweden AB:n patentin kumoamisesta. Patentin kohteena oli menetelmä, jossa lattiapintoja hoidetaan timanttilaikoilla. Päätöksen seurauksena HTC:n patentti on kumottu, eikä se ole enää voimassa.

3M vastusti heti alkuperäisen patentin myöntämistä HTC:lle vuonna 2007. EPO teki vuonna 2009 päätöksen, joka tuki 3M:n kantaa asiassa. Viimeisimmässä oikeudenkäynnissä käsiteltiin HTC:n valitusta, joka koski EPO:n aikaisempaa päätöstä patentin kumoamisesta.

Monialayritys 3M toi ensimmäisenä maailmassa markkinoille nykyaikaiset lattianhoitolaikat. Siitä lähtien yritys on tunnettu alalla innovatiivisista tuotteistaan ja panostuksestaan tuotekehitykseen.

Timanttilaikat ovat olennainen osa 3M:n laajaa lattianhoitotuotteiden valikoimaa. Timanttilaikkojen avulla voidaan puhdistaa ja hoitaa useita erilaisia kovia lattiapintoja, kuten vinyylilaattaa, kivipintoja, liuskekivipintoja, marmoria, mosaiikkibetonia ja kiillotettua betonia.

Timanttilaikkojen lisäksi 3M:n valikoimasta löytyy sopiva lattianhoitolaikka monenlaisiin tehtäviin – esimerkiksi vahanpoistoon, hiontaan, pesuun ja puhdistukseen, kiillotukseen, viimeistelyyn, epätasaisten pintojen hoitoon, kristallointiin sekä mustien kannanjälkien poistamiseen.

Hannele Nyholm, myynti- ja markkinointipäällikkö, Suomen 3M Oy, puh. (09) 525 2528

Tiedotus